Willem over het aanwakkertraject

Klant

Willem Smid, Willem’s Weg counseling

De vraag van Willem

Beter communiceren over wat hij te brengen heeft en zijn manier van werken zodat hij makkelijker nieuwe klanten aantrekt.

Onze aanpak

In ons eerste aanwakkergesprek heb ik Willem vragen gesteld om helder te krijgen:

  • Waar hij nu staat met zijn bedrijf
  • Waar hij met zijn bedrijf naartoe wil
  • Wat zijn vakgebied is
  • Voor wie hij er is
  • Met welke vraagstukken hij zijn cliënten helpt
  • Wat zijn manier van werken is
  • Wat zijn huidige aanbod is
  • Wat zijn visie is, zijn manier van kijken
  • Hoe hij nu communiceert en wat al goed werkt

Van zijn antwoorden heb ik een overzichtsdocument gemaakt als houvast voor de verdere communicatie. Direct in dit eerste gesprek heb ik alvast mijn eerste tips en adviezen met hem gedeeld.

Verder zijn we ons gaan richten op:

  • De website. Na mijn analyse van zijn website heb ik een nieuwe structuur voorgesteld. Vervolgens heb ik hem geholpen zijn websiteteksten te herschrijven. Ook is hij op mijn advies een nieuw aanbod gaan uitwerken.
  • De social media berichten. Gedurende het traject heb ik hem feedback gegeven op zijn social media berichten. Daardoor kon hij een switch maken van brede posts naar berichten die gericht zijn op de cliënten die hij wil bereiken.
  • Video. Ik heb hem uitgenodigd om daarmee te experimenteren en zelf eens een paar video’s op te nemen.

Ervaring Willem

“Elodie is energiek, enthousiast en vakkundig. In een kort traject van 3 maanden heeft ze een boost gegeven aan mijn communicatie. Waardoor ik met meer visie en doelgerichter verder kan. Ze is scherp en to-the-point. Daarnaast is haar ideeënstroom van enorm toegevoegde waarde. Heb je een zetje nodig, bel Elodie!”

Het resultaat

Bekijk de volledig herschreven website van Willem’s Weg (inclusief nieuw aanbod). Zijn berichten op social media zijn te vinden op LinkedIn onder ‘Willem Smid’ of op Facebook onder ‘Willlem’s weg’.